2017/07/22

Illustration Friday: Sailor.

HMS Tjurkö (M53) was a minesweeper: my dad really really REALLY wanted to be a sailor, so he talked the recruiting office into stationing him in the navy.
I joined the 100 day project this year as well, and took it upon myself to try digital. I still haven't explored all the possibilities of this media, but my little sketches have been useful in that I at least feel comfortable using a tablet now. I'd really like to try out more styles though, so I'll hopefully make the effort to look into that in the coming weeks.

2 comments:

  1. Bien Nancy, vas por buen camino. (Aunque el arte digital no me gusta mucho) creo que estás haciendo un buen trabajo. Yo creo que lo principal en el arte digital es lograr un lenguaje expresivo que te identifique, I mean: if i see your work i have to say: This work was made by nancy. Porque de otro modo (según mi parecer) todos los trabajos hechos en arte digital son iguales. Anyway!!!! Congratulations!!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mm, aunque hay estilos que me gusta muchisimo, no es para mi. Decidí probarlo, pero no tiengo el tiempo para aprender todo lo que nececito para hacerlo de verdad - por eso lo uso más como una manera de pintar sin gastar pintura. ;)

      Delete